بالابر پله سالمندان

صندلی بالابر پله

نصب صندلی بالابر پله در مکانهایی که فاقد آسانسور هستند، انتخاب مناسب، کارگشا و به صرفه ای است. اغلب افراد به زندگی در خانه و محله ای که برای سالیان زیاد در آن بوده‌اند، خو گرفته‌اند و وقتی پا به سن میگذارند یا با مشکلات حرکتی مواجه میشوند، بالا و پایین رفتن از پله ها به معضل بزرگی تبدیل میشود. اگر پدر و مادرتان در طبقات بالای یک ساختمان بدون آسانسور زندگی می کنند و شرایطشان به گونه‌ای است که بالا و پایین رفتن از پله برایشان مشکل میباشد زمان آن فرا رسیده که به فکر چاره ای باشید.

بالابر عمودی یا بالابر پله

به جای نصب صندلی بالابر پله، نصب آسانسور یا بالابرهای عمودی نیز شاید امکان پذیر باشد. نکات و الزامات نصب بالابرها را با جزئیات کامل در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت. ولی به طور خلاصه بسیاری از بالابرهایی که با مکانیزم حرکتی سیم بکسل یا چرخدنده هستند، برای ارتفاع 1 تا نهایتا 3 متر مناسب میباشند و اغلب جهت حمل بار استفاده میشوند و ایمنی لازم جهت جابجایی افراد را ندارند. نصب بالابر برای ساختمانهای چند طبقه، در بین چشمه راه پله اگر فضای کافی وجود داشته باشد یا در حیاط ساختمان امکانپذیر میباشد.

بالابر

بزرگترین مشکلاتی که این نوع بالابرها دارند نیاز به تخریب بخشی از ساختمان میباشد که در بسیاری از موارد همسایه های طبقات پایین راضی به نصب آن نمیشوند. این نوع بالابرها بعضا نیاز به مجوز شهرداری و رضایت همسایه های مجاور نیز دارند که کار را برای نصب این نوع بالابرها در کنار هزینه های بسیار زیاد آن مشکل و تقریبا غیر ممکن میکند.

انواع صندلی بالابر پله و قیمت آنها

صندلی بالابر پله در دو مدل مستقیم و پیچشی وجود دارد. در مدل مستقیم همان طور که از اسم آن مشخص است، دستگاه قابلیت حرکت در یک مسیر مستقیم را دارد، در حالی که مدل پیچشی به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت چرخش در پاگردها را دارد و برای ساختمانهای چند طبقه یا پله گردها مناسب میباشند.

صندلی پله رو

مکانیزم حرکتی، ریل و نحوه نصب صندلی بالابر پله مدل مستقیم با مدل پیچشی کاملا متفاوت است. در مدل مستقیم ریل برای هر راه پله ای یک شکل ثابت و یکسان دارد در حالی که برای بالابر پله رو پیچشی برای هر راه پله باید ریل ویژه آن طراحی و ساخته شود. به همین دلیل مدل پیچشی هزینه تمام شده بیشتری نسبت به مدل مستقیم دارد. رنج قیمت بالابر پله مدلهای اروپایی که به straight stair lift معروف هستند از دو هزار تا چهار هزار دلار میباشند و رنج قیمت بالابر مدل پیچشی که به curved stair lift شناخته میشوند از هشت هزار دلار تا پانزده هزار دلار بسته به تعداد طبقات متغیر است.

بالابر دوبلکس

ایمنی و استاندارد بالابر پله

از آنجا که دستگاه بالابر پله به منظور جابجایی افراد طراحی و ساخته میشود، موضوع ایمنی و استاندارد بودن این محصول بسیار حائز اهمیت میباشد. این محصول اگر کیفیت لازم را نداشته باشد و یک سری الزامات طراحی و ایمنی در آن رعایت نشده باشد، میتواند خطرات غیر قابل جبرانی را برای کاربر به همراه داشته باشد. استاندارد دستگاه بالابر پله iso9386 است که در سال 96 به پیشنهاد شرکت نیکو صنعت آهوان در سازمان استاندارد استان سمنان به شماره استاندارد ملی 22391 تدوین گردید. متاسفانه در حال حاضر بسیاری شرکتها در داخل کشور وجود دارند که این محصول را بدون کمترین الزامات ایمنی تولید میکنند و جان هم وطنان را به خطر می اندازند. در مقالات بعدی به جزئیات و الزامات طراحی، نصب و ایمنی صندلی بالابر پله پرداخته خواهد شد. در اینجا جهت روشن شدن موضوع به یک مورد اشاره میشود. طبق استاندارد این محصول، برای دستگاه بالابر پله با مکانیزم حرکتی کابل، زنجیر و یا چرخدنده شانه‌ای وجود ترمز ایمنی ضد سقوط یا گاورنر الزامی است. این در صورتی است که هیچ یک از دستگاههای بالابر پله تولید داخل مجهز به ترمز ایمنی نیستند.

بالابر پله نیکصا با قابلیت چرخش در پاگردها

شرکت نیکو صنعت آهوان صندلی بالابر پله پیچشی با برند نیکصا را با قابلیت چرخش در پاگردها، با بالاترین کیفیت و استاندارد طراحی و تولید میکند. به گونه ای که محصول تولیدی اغلب ویژگیها و مشخصات مدلهای اروپایی را چه از نظر ایمنی، چه از نظر حرکت بی صدا و بدون لرزش و چه از نظر ظاهری داراست و به خوبی با نمونه های اروپایی قابل رقابت است. این محصول مجهز به ترمز ایمنی ضد سقوط میباشد که با شماره 106277 در اداره کل مالکیت صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است. این محصول در خانه های دوبلکس، یک و نیم طبقه، دو و سه طبقه با انواع راه پله های متنوع نصب و اجرا شده است و اولین نمونه های اجرا شده بیش از چهار سال است که در حال کار میباشند. فیلم و عکس تعدادی از نمونه های اجرا شده را میتوانید از اینجا مشاهده کنید. شرکت نیکو صنعت آهوان این امکان را فراهم آورده که مشتریان میتوانند قبل از عقد قرارداد و سفارش محصول یک نمونه اجرا شده در ساختمان دو یا سه طبقه را از نزدیک ببینند و با سوار شدن روی دستگاه از عملکرد دستگاه مطمئن شوند و همه ویژگیها و مشخصات ذکر شده را از نزدیک بررسی و امتحان کنند.

بالابر پله چرخشی

ویژگی‌ها و مشخصات بالابر پله نیکصا

  • شروع حرکت و توقفی بسیار ملایم، بدون تکان و ضربه.
  • حرکتی نرم در طول مسیر بدون لرزش، تکان و صدا.
  • کلید فراخوانی دستگاه به بالا یا پایین راه پله.
  • صندلی، دستگیره و زیرپایی تاشونده جهت کاهش فضای اشغال شده.
  • مجهز به باتری، شارژر و کلید قفل کودک.
  • نمایشگر وضعیت دستگاه و میزان شارژ باتری‌ها.
  • محرک دستگاه طبق استاندارد، موتور DC 24 ولت.
  • نصب آسان و سریع دستگاه بدون نیاز به جوش کاری و آسیب رساندن به راه پله‌ها.
  • باز کردن ریل از روی راه پله در صورت نیاز، ساده و در زمان کوتاه قابل انجام است.
  • ریل مدل پیچشی از لوله استیل براق با ظاهری زیبا و مقاوم.
  • سرعت قابل تنظیم، طی مسافت 70 تا 150 سانتیمتر در 10 ثانیه
  • ظرفیت حمل مدل نفر بر 100 کیلوگرم و مدل ویلچربر 150 کیلوگرم
  • قابل نصب در ساختمانهای ویلایی، دوبلکس، یک طبقه، دو، سه و چهار طبقه.
  • یک سال گارانتی کامل و ده سال خدمات پس از فروش.
  • کاملا ایمن، دارای مکانیزم ضد سقوط و سنسورهای برخورد مانع
  • طراحی و تولید بر اساس استاندارد بین المللی ویژه این محصول (ISO 9386)
  • دارای گواهی ثبت اختراع با شماره 106277 در اداره کل مالکیت صنعتی
  • امکان بازدید و تست نمونه های اجرا شده.

پله پیمای نیکضا

ابعاد دستگاه و فضای لازم

– فضای اشغال شده توسط ریل: R=15 cm

– دستگاه در حالت جمع شده: D=40 cm

– دستگاه در حالت باز، W=70 cm

– ارتفاع زیرپایی تا روی زمین، h=10 cm

– حداقل عرض راه پله جهت نصب دستگاه: 80 cm

پله پیمای نیکو صنعت

جهت ثبت سفارش و دریافت مشاوره با شماره 09122453423 تماس بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «صندلی بالابر پله با قابلیت چرخش در پاگردها برای خانه های دوبلکس و ساختمانها»

  1. When I initially left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I recieve four emails with the same comment. There has to be an easy method you are able to remove me from that service? Thank you!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا