صندلی بالابر پله چیست؟

صندلی بالابر پله یکی از رایج ترین بالابرهای پله ای است که در ساختمان ها و راه پله ها نصب می گردد و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی از طبقات جابه جا شوید. اگر دغدغه شما هم این است که نمی توانید به دلیل هزینه بالا و یا نبودن فضای کافی از آسانسور استفاده کنید و به دنبال بالابری هستید که جایگزین این دستگاه شود، پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

صندلی بالابر پله چیست؟

همان طور که مستحضر هستید، بالا و پایین رفتن از پله ها فشار زیادی را به زانوهای شما وارد می کند و یا حتی خیلی از ساختمان های اداری، هتل ها و یا بیمارستان ها و غیره به هر دلایلی قادر به نصب پله برقی و یا استفاده آسانسور نمی باشند. در همین راستا دستگاه های برقی به نام بالابر پله یا پله پیما به بازار عرضه شده است که بالا و پایین رفتن شما عزیزان را راحت تر کند.

صندلی بالابر پله

بالابر پله، وسیله ای برقی است که قادر است شما را بین طبقات یک ساختمان جابه جا نماید. شما می توانید این دستگاه را در کنار هر راه پله ای نصب کنید. صندلی بالابر پله با توجه به میزان ظرفیت شما ساخته می شود و به راحتی قابل استفاده است. صندلی بالابر پله بیشتر در ساختمان های یک طبقه الی 3 طبقه و یا خانه های دو بلکس نصب می گردد.

بالابر پله دارای یک موتور با سیستم باتری هوشمند می باشد. به بالابر پله، صندلی پله ای، بالابر صندلی و یا بالابر پله هم گفته می شود. حتی اگر ساختمان شما فضای کافی برای نصب پله برقی و یا آسانسور را نداشت، می توانید از صندلی بالابر پله استفاده کنید.

ساختار ظاهری و فنی دستگاه بالابر پله

صندلی بالابر پله از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که قسمت اول ریل دستگاه می باشد که با کمک آن می توانید پله پیما را در راه پله ها نصب کنید. از قسمت دیگر این دستگاه می توان به صندلی یا واگن آن اشاره کرد که یک مکانیزم پیشرفته حرکتی روی آن سوار است. دستگیره های صندلی و زیر پایی حالت تاشو دارد. دستگاه بالابر پله نیکو صنعت آهوان طبق استاندارد های بین المللی طراحی شده و به بازار، هر روزه عرضه می شود.

ظاهر صندلی بالابر پله

به دلیل داشتن حرکت نرم و آرام این دستگاه، هم ایمنی را بالا می برد و شما هیچ لرزی را احساس نخواهید کرد و هم سر و صدایی در ساختمان ایجاد نمی شود. پله پیما به دلیل وزن سبک و حمل راحتی که دارد، بسیار پر طرفدار می باشد و شما می تواند در مواقع که نیاز ندارید، صندلی و زیر پایی را جمع کنید. همچنین فضایی که این دستگاه اشغال می کند 70 سانتی متر است.

  • موتور و مقدار شارژ صندلی بالابر پله

موتور صندلی بالابر پله دی سی 24 ولت می باشد که از ایجاد برق گرفتگی و آتش گرفتگی به شدت جلوگیری می کند و از دیگر ویژگی های مهم، باتری صندلی بالابر پله می توان به کم صدا بودن، توان بالا و اندازه کوچک آن اشاره کرد. چون مجهز به باتری می باشد، شما می توانید از ابتدا یا انتهای دستگاه پله پیما، آن را شارژ نمایید. این موتور به قدری قدرتمند است که می تواند با سرعت 0.12 m/s افراد را جابه جا کند، بدون این که شما لرزشی را احساس کنید.

باتری و موتور صندلی بالابر پله

همان طور که می دانید هر چه موتور قوی تر باشد، صندلی بالابر پله با سرعت بالا و ایمنی تری حرکت می کند. رنج این سرعت مطابق دیگر نمونه های خارجی با اصول استانداری ساخته شده است و البته این سرعت بسته به شرایط و درخواست مشتری قابل تنظیم است.

  • ظرفیت حمل بالابر پله پیچشی

ظرفیت حمل، در واقع منظور همان میزان وزن دستگاه است که قادر به جابه جایی هر فرد می باشد. این ظرفیت در هر نوع دستگاهی ممکن است متفاوت باشد. در دستگاه بالابر پله نیکو صنعت آهوان به این صورت است که می تواند تا وزن 140 گرم را بین طبقات بدون این که اتفاقی رخ دهد، جابه جا کند. این ظرفیت می تواند به درخواست مشتری متغیر و قابل تغیر باشد.

ظرفیت حمل بالابر پله

  • صندلی بالابر پیچشی دارای سنسور عدم برخورد با موانع دارد؟

در جواب این سوال باید گفت بله، صندلی بالابر پله از قابلیت سنسور عدم برخورد با موانع برخوردار است. منظور از سنسور عدم برخورد با موانع این است که دستگاه سنسوری دارد که هر شی یا انسانی را هنگام حرکت تشخیص می دهد و از برخورد به آنها جلوگیری می کند.

سنسور برخورد با موانع در صندلی بالابر پله

یعنی اگر هنگام حرکت شی را مشاهده کرد، در همان لحظه برای جلوگیری از برخورد، توقف می کند. سنسور عدم برخورد با مانع در همه صندلی بالابر پله وجود دارد و یک امر بسیار مهم و لازم می باشد. در واقع دستگاه بالابر پله، با مکانیزم ضد سقوط و سنسور عدم برخورد به موانع، ایمنی بالایی را برای کاربران فراهم می کند. منظور از مکانیزم ضد سقوط این است که زمانی که دستگاه دچار خربی شد، به پایین حرکت نکند.

نحوه کار کرد دستگاه بالابر پله نیکصا

بعد از نشستن روی صندلی مخصوص بالابر، با کمک دکمه هایی که روی دسته صندلی قرار دارد، پله پیما را به بالا و یا پایین هدایت می کنید. حتی شما می توانید در حین حرکت، با زدن دکمه ها تغیر مسیر دهید و ا ایمنی که دستگاه پله پیما برای شما فراهم می کند به طبقه مورد نظر انتقال پیدا کنید.

و البته چون صندلی بالابر پله دارای سنسور های الکترونیکی که دارد، به صورت اتوماتیک در انتها و ابتدای مسیر متوقف می شود. یعنی زمانی که دستگاه به ابتدا و انتهای مسیر می رسد، صندلی بالابر پله به صورت اتوماتیکی تشخیص می دهد که باید متوقف شود. هنگام حرکت به هیچ عنوان ضربه یا لرزشی را احساس نخواهید کرد، زیرا دارای سرعت آرام و ایمنی است.

خرید دستگاه بالابر پله

شما می توانید صندلی بالابر پله را با یک سال گارانتی در صورت مشاهده هر گونه خرابی از مجموعه نیکو صنعت آهوان خریداری نمایید. جهت مشاوره با کارشناسان مجموعه در تماس باشید و یا می توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «صندلی بالابر پله چیست؟»

  1. سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب عالیتون. فقط سوالی که در این زمینه داشتم اگر در رنگ داخواهی بخواهیم این صندلی سفارش بدیم، ممکن است؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر ممنون از نظر شما. بله امکان داره. از طریق شماره های زیر با شرکت در تماس باشید مشاورین مجموعه راهنماییتون می کنند 09122453423

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا